Aansluiting bij de groep - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Wim Wisse - WaarBenJij.nu Aansluiting bij de groep - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Wim Wisse - WaarBenJij.nu

Aansluiting bij de groep

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Augustus 2009 | Nederland, Middelburg

Zondag, 9 augustus, afscheid genomen van m'n reisgenoten. Het was een heel leuke tijd met hen. Jammer dat dat al weer voorbij is. Nu zit ik 3 uur te wachten op het vliegveld van Banda Aceh voor een vlucht naar Medan met een maatschappij waar ik nog nooit van heb gehoord. Geregeld door Bang.
Op 10 auagustus, de verjaardag van zoon Martin, (gefeliciteerd Martin) ben ik weer eens vroeg opgestaan om m'n nieuwe reisgenoten te ontmoeten en dat is ook gelukt. Het is een kleine groep: 10 personen met een van oorsprong Zeeuwse (Schouwen) reisleidster. Vanaf het vliegveld zijn we rechtstreeks gereden naar het Gunung Leuserpark, één van de grootste beschermde regenwouden van Indonesië. Gisteren, dinsdag, 11 augustus, hebben we door dat oerwoud gewandeld op zoek naar apen. Wel een paar kleintjes gezien. S'middags ons laten rondrijden in becaks, de omgeving wat verkennen en wat bedrijfjes bezocht.
Vandaag zit ik aan het Tobameer en dat is mooi!. Morgen gaan we een boottocht maken en wat dorpen in de omgeving bekijken. We zitten nu wat hoger en daarom is het gelukkig niet meer zo warm want warm dat is.

Groeten allemaal uit een mooi Indonesië

  • 12 Augustus 2009 - 16:46

    Jeroen:

    Hoi pa

    Hoe zijn de mensen in de groep? Dat moet wel even wennen zijn denk ik. Maar zo zie je wel veel mooie toeristische stukjes van Indonesie

    Veel plezier nog en tot de volgende keer.

  • 12 Augustus 2009 - 17:17

    Jitske:

    Geniet je wel genoeg van al dat moois? Jou kennende denk ik dat je je ogen uit je hoofd kijkt :)
    Foto's op de site zetten lukt nog niet zeker? Wel jammer, want ik ben erg benieuwd.
    Hier is alles oke: een echt Hollandse zomer, zon, wind en nu ook nog regen. Hoeven tenminste niet te sproeien.
    Nog veel vakantieplezier.
    Liefs,
    Jitske

  • 12 Augustus 2009 - 20:00

    Nettie:

    Hoi Wim, ik ben wel benieuwt hoe het warm is luchtig ? of ook zo drukkend zoals hier in Nederland.
    Vorige week was ik met de kleinkids en Christa op het strand in Katwijk.
    nou dat was echt BRANDEND zand...phoeeeee
    Ik wens je een fijne boottocht, doegg

  • 13 Augustus 2009 - 10:48

    Wim Wisse:

    Jeroen,
    De groep is OK, in het begin was het even wennen maar het wordt steeds leuker. Aan de foto's ben ik nog maar niet begonnen, ik heb er gewoon ook niet de tijd voor, het lijkt net werken en ik moet steeds vroeg uit bed. Pas om 9.00 uur op je werk verschijnen lijkt wel iets van een andere planeet (nu overdrijf ik). Zijn Es en Ro al weer thuis? Een nieuwe telefoon kopen is nog niet gelukt en zal de volgende paar dagen ook niet gaan. We zitten dan twee dagen in de bus, naar Bukittinggi. Morgen moet ik om 5 uur op. Je zou haast medelijden met me krijgen, toch?. De boottocht vandaag was leuk, we hebben wat dorpen bezocht, een dans van Batakkers bijgewoond, een rechtsplaats bezocht waar ze tot in de 18e eeuw een veroordeelde doodsloegen en z'n bloed opdronken en z'n vlees aten, samen met dat van buffels. Jammie, jammie! Nu dus een toeristische atractie, hoewel mij die toeristische plekken ook weer niet zoveel zeggen. Het is er commercieel, tal van winkeltjes met allemaal dezelfde dingen. Ik heb overigens wel al 4 kadootjes gekocht voor de thuisblijvers, dus dat belooft nog wat. Overigens hoorde bij de winkels wel een mooi gezegde: mama kijken en papa betalen. Ik kwam er goed vanaf want ik kon zeggen: no mama.
    Het is hier overigens wel spotgoedkoop: voor een paar euro's heb je een complete maaltijd. Maar wat zijn de mensen in feite arm. Ze hebben voldoende eten en ook wel kleren en nog eens een mobieltje, t.v. + brommer, maar verder dan ook helemaal niks. Je ziet ook wel bedelaars. Nee, ik mag blij zijn dat m'n wiegje op Poppendamme heeft gestaan.

    Ik ga Tuk Tuk, zo heet het stadje waar ik nu ben, wat verkennen, daarna eten alleen of misschien met de groep en daarna maar vroeg naar bed, gelet op het onmenselijke tijdstip van opstaan.

    Groet vanuit een mooi Tuk Tuk
    Wim

  • 13 Augustus 2009 - 14:54

    Erik R.:

    He Wim,

    Doe je een beetje voorzichtig in Indosia? En geen bakbanen meesmokkelen he.

    Geniet ervan,

    Groet,

    Erik R.

  • 13 Augustus 2009 - 18:34

    Esther En Ronald:

    Hoi pap,

    onze vakantie zit er alweer op vandaag, we hebben een goede vlucht gehad en zijn nu weer aant genieten van ons huis, de tuin en Doezeltje natuurlijk. Die was, ondanks de goede zorgen van ma en Jeroen, erg blij en loopt nu aan één stuk door te spinnen en miauwen. Nu valt ons trouwens ook op dat Doezel inderdaad wel een beetje een zwabberbuik heeft van al het eten hier; als je dat vergelijkt met Griekse katten... We hebben het erg leuk gehad: vooral veel gerelaxed en genoten van de warmte. Was wel leuk om je nog even te spreken. Nu nog even je verhalen verder gecheckt, het klinkt allemaal erg mooi en indrukwekkend! Om jaloers op te worden hoor.Ik geloof dat het met de groep ook wel goed klikt? Geniet van iedere dag daar en laat ons ook meegenieten door je verhalen etc.
    Veel liefs van Esther en Ronald

    p.s. heb je de foto al nodig gehad om je op te vrolijken? :)

  • 13 Augustus 2009 - 19:00

    Jo En Els :

    we reizen met je mee wim door je verslagen te lezen, erg leuk;

    een goede reis verder en geniet ervan!!

    lieve groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Welkom allemaal. Op deze pagina kunnen jullie mijn reis volgen. Ik hoop dat ik genoeg mogelijkheden heb tot het plaatsen van berichten als ik in Indonesië ben. Reacties op mijn hopelijk mooie belevenissen zijn welkom. Groet Wim

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 13253

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 10 Juli 2012

vakantie 2012

27 Juli 2009 - 05 September 2009

Lekker weg

Landen bezocht: