Laatste verslag uit Indonesië - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Wim Wisse - WaarBenJij.nu Laatste verslag uit Indonesië - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Wim Wisse - WaarBenJij.nu

Laatste verslag uit Indonesië

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 September 2009 | Nederland, Middelburg

Ja, al weer 2 september. Vandaag met de hele groep naar de Gili-eilandjes geweest (3 kleine paradijselijke eilandjes voor de kust van Lombok). Bij het eerste hebben we gesnorkeld. Het snorkelen ging bij mij met vallen en opstaan. Maar op den duur kon ik toch hele stukken onder water zwemmen. Hele mooie vissen gezien. Ik heb er nu spijt van dat ik op Bali niet heb gesnorkeld. Ik dacht toen nog dat ik het niet kon en ik was ook bang om te verbranden. Anderen van de groep hebben toen wel gesnorkeld en prachtige vissen gezien, maar bovendien prachtig koraal. Koraal bij de Gili's is er bijna niet meer vanwege het vissen met dynamiet. Daar kan het koraal niet tegen (en de vissen overigens ook niet). Op het 2e eilandje hebben we geluncht, d.w.z. aan een hagelwitstrand met palmbomen, onder een strak blauwe hemel, uitkijkend op een zee met diverse kleurschakaringen. Na de lunch zijn we naar het 3e eilandje gevaren omdat daar schildpadden voorkomen. Ik heb er één gezien. Ik kreeg kramp in m'n been (niet genoeg massages gehad) en ben als eerste naar de boot gezwommen die al een eind verder lag. De zee was tamelijk ruw met veel stroming. Ik was blij dat ik op een gegeven moment bij de boot was. Het op de boot klimmen was ook nog een hele toer (er was geen trap en de boot was vrij hoog). Ik was blij toen ik er uiteindelijk in zat. 'Terugkomen' wil ik wel, maar nu nog niet. Iemand van de groep was echt in paniek, maar ook zij is uiteindelijk in de boot gekomen. Iedereen vond dit onderdeel vrij heftig. Eigenlijk hadden twee mannen van de huurboot ons in de boot moeten hijsen, maar er was er maar één (ramadan op Lombok) en dat was te weinig. Zeker ook gelet op de stroming en de golven. Kortom na de aardbeving een nieuw avontuur beleefd. Dat is trouwens ook wat Djoser, mijn reisorganisatie, propageert: Avontuurlijk op reis.
Af en toe ben ik ook een behoorlijke oen. Na het bootavontuur wilde ik nog even weg en ja hoor knop van de deur ingedrukt en deur dichtgetrokken en sleutel nog op de kamer. K. !!
Naar de receptie voor een loper. Geen probleem, ze sturen een mannetje. Toch een probleem, de loper was er niet (vanmorgen nog wel, want m'n bed was opgemaakt en toen had ik de sleutel wel bij me).Na een uur allerlei sleutels geprobeerd te hebben is de deur opengebroken en zit ik in de kamer naast m'n 'ouwe'. Dat was ook geen succes, ik ga nu naar m'n 3e kamer, dat is de kamer naast de 2e (ze hebben ruimte). De airco van de 2e kamer was met geen mogelijkheid uit te krijgen en dat ontdekte ik pas toen ik ging slapen. Kortom een koude nacht gehad met onzettend veel lawaai (naar mijn oordeel, maar ik overdrijf daar altijd in volgens Jits). Ik hoop nu de laatste nacht in Indonesië rustig te kunnen slapen.
Vandaag heb ik nog een eilandtour gedaan met een paar anderen (lokale markt bezocht, een Sasakdorp en een Hindoetempel). Sasaks leven nog veel in afzonderling volgens de reisgidsen. Ik heb in het bezochte dorp daar weinig van gemerkt.
We gaan als groep vanavond ons afscheidsdiner gebruiken en dan morgen om 7 uur in de bus, de boot, de bus, het vliegtuig, nog een vliegtuig en de trein en dan ben ik zaterdag om 10.00 uur of 11.00 uur in Middelburg. Een reis van in totaal globaal 32 uur.

Ik hoop jullie allemaal in goede gezondheid in Nederland aan te treffen. Ik heb het hier, maar dat hoef ik niet meer te vertellen, goed naar m'n zin gehad. Ik vond het ook leuk om wat belevenissen met jullie te delen.

Groet, Wim

  • 03 September 2009 - 10:04

    Jitske:

    Het lijkt me allemaal geweldig wat je hebt gezien en ik hoop dat je ook veel foto's hebt gemaakt.
    Jij hebt blijkbaar niet meegekregen dat er een aardbeving op Java is geweest met nog al wat doden. Ik was best ongerust en ben nu ook dubbel blij weer wat van je te lezen.
    We hopen elkaar zaterdag weer in goede gezondheid terug te zien.
    Liefs, Jitske

  • 03 September 2009 - 11:09

    Hilde:

    Hoi Wim,

    Ik heb met veel plezier je berichten gelezen, en daar ben ik niet alleen in hoor ik zo op de kamer!

    Een hele goede reis terug alvast en tot volgende week!

    Groeten,
    Hilde

  • 03 September 2009 - 12:38

    Hetty:

    Nog even een laatste groet voor jou.ik heb je al een goede reis toegewenst.Het was wel spannend in Nederland toen we hoorden van de aardbeving.Maar gelukkig viel het voor jou gelukkig mee.Nog heel hartelijk bedankt voor juow schitterende reisverslagen.Een laatste mailgroet naar Indonesie voor jou.Groetjes Hetty

  • 03 September 2009 - 13:12

    Jeroen:

    Hey Pa

    Wat heb je weer veel beleefd. Geniet er nog van en tot zaterdag, ik ben benieuwd of je veranderd bent :)
    Of dat je nog steeds van die mooie uitspraken hebt als hmtj! :)

    Heel goede reis gewenst en tot overmorgen!

    Jeroen

  • 04 September 2009 - 08:13

    Esther:

    hoi pap,

    goede reis! we zien elkaar morgen weer, waarschijnlijk ben je nu al onderweg. succes met de lange zit,

    liefs es

  • 05 September 2009 - 13:17

    Nettie:

    ha Wim, terug op je stek!! hiep, hoi!!ik zit hier bonen te punten en tevens je verslag te lezen...soooo je hebt wat met sleutels? ik zit er nu bij te lachen maar las je dit meemaaktlijkt me het nie zo fijn...toch is het weer goed gekomen..
    hart. gr. Nettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Welkom allemaal. Op deze pagina kunnen jullie mijn reis volgen. Ik hoop dat ik genoeg mogelijkheden heb tot het plaatsen van berichten als ik in Indonesië ben. Reacties op mijn hopelijk mooie belevenissen zijn welkom. Groet Wim

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 13240

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 10 Juli 2012

vakantie 2012

27 Juli 2009 - 05 September 2009

Lekker weg

Landen bezocht: