Naar Meulaboh - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Wim Wisse - WaarBenJij.nu Naar Meulaboh - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Wim Wisse - WaarBenJij.nu

Naar Meulaboh

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

09 Augustus 2009 | Nederland, Middelburg

Dinsdag 4 augustus, hebben we de boot naar Banda Aceh genomen. Mijn tijd op Pulau Weh (Sabang) zit er al weer op. De volgende dag zijn we in een 9-persoonsbusje naar Meulaboh gereden of was het vliegen? De chauffeur reed met ware doodsverachting: 80 km in scherpe bochten, 120 op kleine stukjes rechte weg, inhalen waar het m.i. niet kon maar dus wel. We zijn veilig in Meulaboh aangekomen, ik heb ook geen ongelukken gezien. Allah is groot.
Wij zijn langs de kustweg gereden d.w.z. een nieuwe weg vooral nog in wording. De oude weg ligt door de Tsunami, net als vele dorpen, in de zee. Het bewijs zijn de boomstronken en kale bomen in de ondiepe zee. Het was zeer indrukwekkend als je bedenkt wat zich daar heeft afgespeeld. Ik krijg er nog kippevel van nu ik dit opschrijf.
De weg in wording houdt in: zand/grondwegen met alleen maar kuilen en gaten (ik overdrijf niet) en af en toe een stukje weg van de indertijd in het binnenland gelegen weg. Van m'n hele leven heb ik nog niet eerder op zo'n slechte weg gereden en het regende ook nog. De auto zat dan ook helemaal onder de modder, evenals de zijspiegels van de auto, maar die gebruikte de chauffeur toch niet. De chauffeur zag ook nog kans om tijdens het rijden veelvuldig te bellen en even zoveel sigaretten op te steken (je ziet het heeft indruk op me gemaakt).
Onderweg zag ik een mevrouw die met één hand een brommer bestuurde en in de andere hand een kip vervoerde, d.w.z. ze had de kip bij haar poten vast en het beest zelf hing ondersteboven te fladderen. Ik denk op weg naar de braadpan. Ik vond het zielig en komisch tegelijk.

Ik stop er nu mee. morgen moet ik aansluiting zien te vinden bij m'n nieuwe reisgroep. Ben benieuwd of het een leuke groep wordt.

Groeten Wim


  • 09 Augustus 2009 - 15:43

    Tanja:

    Hoi Wim,

    Slechte wegen, chauffeurs met doodsverachting, te pas en te onpas roken....

    Ik zie dat er nog niet veel is veranderd in Indonesie!

    Veel plezier op de rest van de trip.

    Groeten, Tanja

  • 09 Augustus 2009 - 17:15

    Nettie:

    Allah is groot??
    ben je ook nog van geloof veranderd Wim??
    Das ook een belevenis apart, maar als je in Nederland komt hebben we geen allah hoor, dus is het hier weer aanpassen..
    hahahaaaaa groet Nettie

  • 09 Augustus 2009 - 20:38

    Jeroen:

    Twee berichten op een dag :)

    Ik zie dat je het erg eng hebt gevonden, dat kan ik me wel voorstellen :)

    Groetjes

    Jeroen

  • 10 Augustus 2009 - 08:12

    Hilde:

    Hoi Wim,

    Zo te lezen bevalt tot op heden prima. Leuk!

    Hopen dat de groep bevalt, maar dat zal vast. Je bent zelf de moeilijkste niet he!

    Heel veel plezier en geniet er van.

    Groeten, Hilde

  • 10 Augustus 2009 - 09:45

    Lilian:

    Hoi Wim !

    Prachtig al die verhalen van je belevenissen. Ik vind het erg leuk om ze te lezen. Ik ben benieuwd hoe de groepsrondreis gaat bevallen. Maar ook dat zullen we wel lezen.
    Voor nu in ieder geval hartelijke groeten, Lilian

  • 10 Augustus 2009 - 16:54

    Ineke En Diana :

    Leuk je berichten te lezen, je heb al heel wat meegemaakt en gezien.

    Goede reis verder

    groeten van ons allemaal vanuit het zonovergoten Poppendamme

  • 12 Augustus 2009 - 13:42

    Lenie:

    wat maak je veel leuke en spannende dingen mee Wim
    om jaloers op te zijn!
    het is je van harte gegund hoor. we zijn blij dat alles goed met je gaat,en vinden het leuk om je belevenissen te volgen.en we hopen dat je in een leuke groep komt.groetjes jos&lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Welkom allemaal. Op deze pagina kunnen jullie mijn reis volgen. Ik hoop dat ik genoeg mogelijkheden heb tot het plaatsen van berichten als ik in Indonesië ben. Reacties op mijn hopelijk mooie belevenissen zijn welkom. Groet Wim

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 13260

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 10 Juli 2012

vakantie 2012

27 Juli 2009 - 05 September 2009

Lekker weg

Landen bezocht: